? ??????????????Time For Love? ????? ?? ???Rating: 4.3 (88 Ratings)??29 Grabs Today. 30163 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Spring? ????? ?? ???Rating: 4.7 (17 Ratings)??27 Grabs Today. 16838 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Digital Disto BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, December 1, 2009

Malangnya Anak Zina

Khutbah hari Raya Aidiladha di Kg Sentosa Jaya, Seremban semalam di bacakan oleh anak Remaja kita dari Gen Y. Anak muda ini balik dari sekolah berasrama penuh untuk bercuti dari Peperiksaan SPM untuk menyambut Hari Raya Aidiladha.Imam Surau An Nur Kg Sentosa Jaya telah beberapa kali memberi kepercayaan kepada beliau untuk menjadi imam solat Tarawih dan juga Solat HariRaya AidilAdha di kampung yang kecil ini.
Khutbah kali ini di tekankan dengan beberapa peringatan dari masalah pendidikan anak-anak, gejala sosial dan juga ancaman terhadap umat Islam.
Artikel anak zina bukan hanya di siarkan sekali sekala malah ianya telah menjadi berita yang saban hari mendapat liputan.Masalah ini makin kronik dan parah dalam masyarakat.Dalam khutbah kali ini ibubapa disarankan supaya membimbing anak-anak dengan pendidikan Islam dan mendidik anak-anak menjadi anak yang sholeh supaya dapat melahirkan masyarakat yang berpegang kepada ajaran Islam.Keharmonian yang di capai akan menjamin kesejahteraan dunia dan akhirat. Orang Islam di sarankan berpegang kepada AlQuran dan Sunnah dalam setiap tindak tanduk .Orang Islam juga di ingatkan selain dari masalah dalaman umat Islam sendiri, mereka juga akan di ancam oleh orang bukan Islam yang sentiasa bercita cita untuk menghancurkan umat Islam.Benteng pertahanan umat Islam mestilah kukuh dari dalam dan juga luaran . Secara fizikal atau spiritual. Mujahadah melawan nafsu dan juga kekuatan dalam menghadapi ancaman dan tekanan luaran. Semua usaha ini hanya akan terhasil jika umat Islam mempunyai Aqidah yang Sahih, kefahaman yang jelas dan beriltizam untuk mendaulatkan Islam walau apapun yang terjadi.Pegang kepada prinsip dan tidak mudah larut dalam suasana jahilliyah .

Siapa yang akan menggerakkan masyarakat hari ini jika tidak kita? Usaha team ABJZ, KRJ, KARISMA dan wadah-wadah yang lain harus di gembeling untuk memberi kesedaran kepada masyarakat terutama generasi muda.

Ayuh anak-anak muda inilah masanya kamu menjadi "IMAM" yang akan memimpin masyarakat bukan hanya di masjid sahaja tapi konsep imam yang sebenarnya adalah sebagai pemimpin dan role model dan menjadi qudwah hasanah.Bukan hanya di kampung yang kecil tapi dimana sahaja kamu berada.
Benih yang baik akan bercambah subur walau di tanah gersang , hatta akan menjadi pulau bila di campakkan ke laut.

Jom santuni anak muda kita biar mereka memenuhi surau, masjid dan menjadi IMAM kepada generasi akan datang.

Hukuman rotan bagi penzina wajib dilaksanakan mengikut Hukum Islam.Budaya public canning juga perlu dijalankan di sekolah untuk memberi kesedaran kepada remaja.Pepatah Melayu makin layu dimana sayangkan anak,tangan- tangankan dah tak ujud lagi sekarang kerana anak-anak kita tak boleh di sentuh .Dimana silapnya?


0 comments: